Frissítette a Microsoft szerepkör-alapú Dynamics 365 vállalatirányítási megoldását, amely a LinkedIn szakmai közösségi oldallal együttműködve az értékesítés, az ügyfélkapcsolat-kezelés és a humántőke-menedzsment hatékonyságát növeli mesterséges-intelligenciára épülő képességekkel.
A tavaszi frissítéssel (angolul Spring Update) debütáló Dynamics 365 for Sales, valamint a LinkedIn Sales Navigator megoldások újszerű, integrált működése minden eddiginél fejlettebb funkciókkal segíti az ügyfélkapcsolatok gyümölcsöző kezelését. Ugyancsak most mutatkozott be a Dynamics 365 for Talent HR szolgáltatás, amely a LinkedIn Recruiter támogatásával fokozza a toborzás és a munkaerő-menedzsment hatékonyságát. A Dynamics 365 for Retail pedig nagyvállalati szintű omni-channel funkcionalitást kínál a kereskedelem kis- és középméretű szereplőinek is.
Egyre több iparágban jelennek meg azok a cégek, amelyek innovatív szoftvertechnológiákra támaszkodva alakítják át ügyfeleik kiszolgálását, javítják a működés hatékonyságát és tárnak fel új üzleti lehetőségeket. Mindezzel a piaci verseny feltételei is változnak, ezért a szervezetek növekvő tábora mérlegeli, hogy a működést, az ügyfélkapcsolatok kezelését és a munkacsoportok felügyeletét támogató folyamatokat és rendszereket miként alakíthatnák át a jobb üzleti eredmények elérése érdekében.
Gondot jelent azonban, hogy ezek a rendszerek, különösen a régebbi CRM és ERP alkalmazások egymástól elszigetelten működnek, összetettek és idejétmúltak. A szétválasztott és felaprózott alkalmazások pedig nélkülözik az intelligenciát, nem adnak teljes képet az üzlet működéséről, és ezzel visszafogják a vállalatok növekedését.
Létezik szerencsére jobb megoldás is – írta blogjában Scott Guthrie, a Microsoft alelnöke a Dynamics 365 Spring Update 2017 bejelentése kapcsán. A szoftvercég nem egész egy éve, tavaly júliusban mutatta be a Microsoft Azure felhőben futó Dynamics 365 intelligens szolgáltatások vállalati szerepkörök szerint kialakított csomagjait, amelyek a CRM és az ERP funkciók, valamint az Office 365 ötvözésével a vállalat egészéből összegyűjtik és elemzik a releváns adatokat a jobb eredményeket adó döntések gyorsabb meghozatalához. A tavaszi frissítéssel most a Microsoft több területen is jelentősen bővítette a Dynamics 365 képességeit.
Egységes ügyfélélmény az értékesítés minden csatornáján
Új felhőszolgáltatás a tavaszi frissítéssel érkező Dynamics 365 for Retail csomag, amellyel a kereskedelem szereplői átfogó és integrált képet alkothatnak működésükről, egyaránt ráláthatnak üzleteikre, alkalmazottaikra, ügyfeleikre, raktárkészletükre, valamint pénzügyeikre, és mindezeket központi felügyelet alá vonhatják.
A Dynamics 365 for Retail segítségével a kereskedő vállalatok többek között mobil eszközökre optimalizált támogatást adhatnak az értékesítési pontokon dolgozó alkalmazottaknak, akik így kivételes kiszolgálásban részesíthetik a vásárlókat, növelve az eladásokat. A csomag omni-channel képességeinek köszönhetően az ügyfelek is az általuk előnyben részesített értékesítési csatornán léphetnek kapcsolatba a kereskedőkkel, és szabadon átjárhatnak a csatornák között, az egyiken megkezdett vásárlást tetszésük szerint egy másikon fejezhetik be.
További fejlesztésekkel is bővült emellett a Microsoft felhőszolgáltatása. Július 1-jétől a kis- és középvállalatok kipróbálhatják majd a Dynamics 365 Business Edition Apps for Sales and Marketing előzetesét, és a Microsoft AppSource online piacterére is újabb, iparágspecifikus alkalmazások kerülnek. A szoftvercég tervezi továbbá, hogy a Dynamics 365 szolgáltatást egyesült királyságbeli és németországi adatközpontokból is kínálja, nagyobb biztonságot, átláthatóságot és törvényi megfelelést adva a vállalatoknak az egyes országok és földrajzi régiók adatkezelési szabályozásával összhangban.
Üzleti navigátor értékesítőknek
Kiemelkedik az újítások közül a Dynamics 365 for Sales értékesítéstámogató csomagjának integrációja a több mint 500 millió szakembert tömörítő LinkedIn szakmai közösségi háló Sales Navigator funkciójával. A két szolgáltatás együttműködésének köszönhetően az értékesítők gyorsan reagálhatnak az ügyfelekkel folytatott levelezésből, a CRM rendszerből és a LinkedIn-en zajló párbeszédből érkező jelzésekre, miután a megoldás a feltárt összefüggések alapján lépéseket is javasol nekik a kínálkozó üzleti lehetőség megragadásához.
Az integrációnak köszönhetően az értékesítők testre szabott szakmai tartalmat oszthatnak meg ügyfeleikkel, hogy ébren tartsák érdeklődésüket a kapcsolat teljes élettartama alatt, és azonnal értesülnek a munkakör- vagy munkahely-változásokról is. A kapcsolatok szorosabbra vonását segíti, hogy az értékesítők a LinkedIn profilokban kezelt információkhoz, fotókhoz, feladatkör-leírásokhoz és szakmai önéletrajzokhoz is hozzáférnek.
Júliustól lesz elérhető a csomag, amely a Dynamics 365 for Sales és a LinkedIn Sales Navigator szolgáltatásokat is tartalmazza, a Microsoft szerint a versenytárs termékek díjszabásához mérten körülbelül féláron.
Tehetséggondozás a digitalizáció korában
Minden vállalat üzleti sikere alapvetően a munkavállalók szakmai felkészültségén, rátermettségén és motiváltságán múlik. A tehetség az egyik legritkább és legdrágább erőforrás, melynek menedzselését a Microsoft a Dynamics 365 for Talent szolgáltatással könnyítené meg a HR-osztályoknak.
Az ígéretes jelöltek felkutatásától kezdve a toborzáson és beléptetésen át a megtartásig a Dynamics 365 for Talent 360 fokos rálátást ad a munkaerőre. A LinkedIn Recruiter funkciójával kialakított integrációja például dinamikus jelöltprofilok kialakítását teszi lehetővé, amelyek naprakész információkkal segítik a legtehetségesebb szakemberek gyors felkutatását és elérését. A szolgáltatások összekapcsolásának köszönhetően a vállalat egyúttal konszolidált HR-profilokat hozhat létre az Office 365, a Dynamics 365 és a LinkedIn fiókok információiból.
A szintén júliustól elérhető Dynamics 365 for Talent emellett az új alkalmazottak beléptetését releváns szakmai tartalmak és kapcsolatok, valamint célirányos tevékenységek felkínálásával könnyíti meg, és intelligens módon méri a munkavállalók, illetve a tehetséggondozó program hatékonyságát, az üzlet teljesítményére gyakorolt hatását is, így a vállalatok a legtöbbet és legjobbat hozhatják ki humán erőforrásukból.