Egy elméleti esetben a kiválasztott ERP rendszer funkcionalitása és az ügyfél igényei lefedik egymást, és a bevezetett rendszer már standard módon is alkalmas az igények kielégítésére. Ez a valóságban az esetek 99%-ban nincs így, és szükség van kisebb-nagyobb módosításokra a cél elérése érdekében. A kiválasztás során törekedni kell arra, hogy már a standard rendszer is amennyire csak tudja lefedje az igényeket, de a fennmaradó funkciók megvalósítása már egyedi beállításokat vagy külön fejlesztést igényel. Ez a testreszabás.
A testreszabás az ERP rendszerek esetében azt jelenti, hogy a bevezető cég az ügyfél igényeire formálja át a rendszert. Ez rendkívül lényeges momentum, mivel nem feltétlenül jó megoldás a bevált folyamatok és módszerek gyökeres átalakítása, csak az ERP rendszer bevezetése miatt. Ezzel szemben az a cél, hogy a rendszert fel lehessen készíteni a vállalatnál alkalmazott folyamatokra. Egyedi fejlesztésnél a rendszer sokkal inkább igazodik a megrendelő speciális igényeihez, de ennek megfelelően több időt vesz igénybe, és a megrendelőnek nagyon pontosan kell tudnia, mit szeretne. Természetesen a nagyobb szállítók szoftverei is testre szabhatók bizonyos szintig.
A testreszabás mértékét már a kiválasztási folyamat során fel kell tárni, és tisztában kell lenni azzal, hogy a “shortlistre” kerülő rendszereknél milyen mértékű less a testreszabás. Manapság teljesen elfogadott, hogy egy rendszeren testreszabást kell végezni a bevezetés folyamán, azonban arra mindenképpen felhívnám a figyelmet, hogy egy ERP rendszer testreszabása időt és pénzt felemésztő folyamat, ezért a mértékét illik jól körül kell járni.