Általánosan elérhető a Microsoft Dynamics 365 legújabb frissítése (July 2017 Update), amely új, intelligens szolgáltatásokkal segíti az adatok nagyvállalati szintű összekapcsolását a gyorsabb és jobb eredményeket hozó üzleti döntésekhez.
Júliusban, Washingtonban megrendezett Inspire 2017 éves partner-világtalálkozóján a szoftvercég előzetest adott a felhőalapú Dynamics 365 kis- és középvállalati Business kiadásának készülő, új szolgáltatásairól, valamint bővítette a hibrid környezetben használható funkciók körét is.
Vállalati szerepkörökre szabott alkalmazásokból épül fel a Microsoft Dynamics 365 szolgáltatása, amely a vállalatirányítást az egyéni munkavégzést és csoportmunkát támogató Office 365 környezettel, valamint fejlett, analitikai képességekkel integrálja. Rugalmasan méretezhető megoldást ad az üzletágaknak, amely könnyen és gyorsan illeszthető a tényleges igényekhez, a nyilvános felhőben és házon belül egyaránt, a Dynamics 365 így vállalatmérettől függetlenül hathatósan segíti a digitális átalakulás folyamatát.
Kapcsolatközpontú értékesítés
Három alkalmazással gyarapította a júliusi frissítés a Microsoft Dynamics 365 Enterprise nagyvállalati kiadását.
A Microsoft és a tulajdonába került LinkedIn – mint arról a tavaszi frissítés kapcsán korábban mi is hírt adtunk – a Sales Navigator közösségi értékesítés támogató eszköz és a Dynamics 365 for Sales integrálásán dolgozott. Mostantól ez a megoldás Microsoft Relationship Sales néven érhető el: különböző forrásrendszerekben, például CRM és csoportmunka-támogató alkalmazásokban, közösségi hálókon fellelhető adatok összekapcsolásában segíti az értékesítőket, akik így a vevőkkel kialakított kapcsolatokat szorosabbra fonhatják, és velük együtt az értékesítés folyamatát, az ügyfélélményt is személyre szabhatják, javítva az üzleti terület teljesítményét és hatékonyságát.
A LinkedIn Sales Navigator és Dynamics 365 for Sales szolgáltatást tartalmazó Microsoft Relationship Sales ráadásul feleannyiba kerül, mint a versenytársak piacon elérhető megoldásai.
Integrált rálátást ad a folyamatokra a kereskedőknek a Dynamics 365 for Retail, amellyel az üzlethálózat egységeit, az alkalmazottakat, az ügyfeleket, az árukészleteket és a pénzügyeket is a központból menedzselhetik.
A július végétől elérhető alkalmazás támogatásával az értékesítési pontokon dolgozó eladók korszerűsíthetik a kiszolgálást. Élménnyé téve a vásárlást, a vállalatok növelhetik forgalmukat, az adatvezérelt élményeken keresztül ugyanis szorosabban bevonhatják az ügyfeleket az értékesítés folyamatának minden szakaszába.
Beépített, mesterséges intelligenciára épülő analitikai képességeivel a Dynamics 365 for Retail jobb eredményekhez segíti a kereskedőket, az értékesítés összes csatornáján, az üzletek eladóterében, a webshopokban és a közösségi hálókon egyaránt. A munkaerő menedzselésében is segít emellett az alkalmazás, amelyben az üzletvezetők létrehozhatják és közzétehetik a műszakokat, az időbeosztásokat, és a dolgozók is jelezhetik szabadságigényüket.
Teljes körű, 360 fokos rálátást ad a munkaerőre a szintén július végétől elérhető Dynamics 365 for Talent alkalmazás. A tehetségtoborzást például a LinkedIn Recruiter eszközével kialakított integráció könnyíti meg, a HR osztály vezetői ugyanis a közösségi hálón létrehozott, dinamikus jelöltprofilok, azaz naprakész információk alapján dönthetik el, kit hívjanak be interjúra. A Dynamics 365 for Talent segítségével célirányos tevékenységek hozhatók létre, és kilistázhatók a tanuláshoz szükséges erőforrások, valamint a releváns kapcsolatok is, a vállalat így személyre szabhatja a belépő kollégák munkahelyi élményét, és gördülékenyebbé teheti beilleszkedésüket.
Az Office és a Dynamics 365-ben, valamint a LinkedIn-en elérhető adatok alapján a HR-osztály emellett naprakész, egységes profilok alapján kísérheti figyelemmel az alkalmazottak teljesítményét, előrehaladását is.
Értékesítői és marketinges alkalmazás kkv-knak
Inspire 2017 konferenciáján a Microsoft előzetest adott a kis- és középvállalati Business kiadás új Dynamics 365 for Sales és Dynamics 365 for Marketing alkalmazásáról is, amellyel a kkv-k könnyebben azonosíthatják az üzleti lehetőségeket, pontosabb leadeket generálhatnak, amelyek gyorsabb üzletkötést eredményeznek. A két friss fejlesztést elsőként a Dynamics 365 Insider Program résztvevői próbálhatják ki, de hamarosan elérhető lesz nyilvános előzetesük is.
A Business kiadás Dynamics 365 for Finance and Operations alkalmazása, amelyhez Dynamics 365 for Financials néven korábban csupán az Egyesült Államokban és Kanadában férhettek hozzá a kis- és középvállalatok, júliustól az Egyesült Királyságban is előfizethető. A Microsoft azt ígéri, hogy az év hátralevő részében ezt a földrajzi lefedettséget jelentősen ki fogja terjeszteni.
Hibrid környezetben is használhatják immár a Dynamics 365 Enterprise kiadását a nagyvállalatok, mivel a Finance and Operations alkalmazás júliusi frissítéssel érkező, on-premise változatát saját adatközpontjukban is telepíthetik, üzleti adataikat így házon belül tarthatják.
Az üzleti lehetőség azonosításától az értékesítés lezárásán át a beérkező vételár könyveléséig ívelő, integrált folyamattal is bővíti a Dynamics 365 nagyvállalati kiadását a júliusi frissítés. A hasonló üzleti folyamatokat jellemzően különálló rendszerek, adatsilók törik meg a vállalatoknál, a Dynamics 365 közös adatszolgáltatással (Common Data Service, CDS) összekapcsolt elemei azonban áthidalják a szigetrendszerek közötti szakadékot. A Finance and Operations és a Sales alkalmazások között az adatok áramlását semmi sem hátráltatja, így az értékesítés és a marketing zavartalanul folytathatja tevékenységét, miközben a vállalat az árukészleteket és a megrendelések teljesítését is magabiztosan kezelheti.
A júliusi frissítéssel érkező új és továbbfejlesztett alkalmazások teljes listáját és részletes leírását keresse a Microsoft Dynamics 365 nyilvános kibocsátási ütemtervének oldalán (https://roadmap.dynamics.com/) az Újdonságok menüpont alatt, illetve termékdokumentációs portálján (https://docs.microsoft.com/en-us/dynamics365/).